TEST

 

KTM 525 EXC RACING

 

Przedmiotem naszego testu był motocykl marki KTM 525 EXC RACING po przeróbkach w motocyklu wymieniono między innymi układ wydechowy na Arrow, tłumik przelotowy, zębatki oraz zdjęto wszystkie blokady ( UWAGA!!! jeśli zdecydujecie się zdjąć blokady z tego motocykla stracicie gwarancje, ja tak zrobiłem i mimo zapewnień sprzedawcy, dostałem gwarancje tylko na jeden miesiąc).

Przez wymianę układu wydechowego motocykl zyskał nie tylko przyrost mocy (głównie moment obrotowy), ale także zyskał piękny głos.

W nocy przy pełnym przyspieszaniu można zauważyć niebiesko-żółty płomień wydobywający się z wydechu.

KTM 525 exc jest motocyklem wyczynowym, który uzyskał homologacje, czyli prawo do poruszania się po drogach publicznych.

Jest to bardzo mocny motocykl przeznaczony dla doświadczonych kierowców, na pewno nie nadaje się dla osób, którzy nie mieli wcześniej kontaktu z motocyklami.

Obecnie na rynku jest to motocykl z najlepszym wyposażeniem, mianowicie został wyposażony w sportowe zawieszenie WP o regulowanej twardości, rewelacyjny jedno cylindrowy silnik z gaźnikiem o pojemności 510,4 cm3

szacowana moc tego motocykla wynosi ok. 80 koni mechanicznych (motocykl po przeróbkach) seryjny motocykl po zdjęciu wszystkich blokad posiada moc 61 koni mechanicznych. Waga tego motocykla wynosi 117,5 kg, waga ta w połączeniu z mocą tego motocykla powoduje, że kierowcy wydaje się, że motocykl najpierw przyspieszył a później dopiero kierowca odkręcił gaz.

Przyspieszenie tego motocykla jest szacowane na 3s do 100km/h.

Ponoć prędkość maksymalna tego motocykla wynosi 160km/h ale mało jest takich ludzi którzy odważyli by się osiągnąć taką prędkość na tym motocyklu.

Motocykl 525 EXC posiada 6 biegową sekwencyjną skrzynie biegów, hamulce firmy Bremo, sprzęgło Magura.

W testowanym motocyklu zostały wymienione dwie zębatki (przód 14, tył 51 zębów) dało to rewelacyjny efekt, teraz motocykl nie wymaga redukcji biegu, żeby wyjść pełną mocą z zakrętu. Moim zdaniem motocykl stał się bardziej elastyczny po wymianie zębatek.

Moim zdaniem jest to najlepszy motocykl dostępny na rynku, daje olbrzymią frajdę z jazdy, a mocy ma pod dostatkiem i zawsze ma rezerwę mocy, mówi się nawet, że ten motocykl wjedzie wszędzie, jeśli nie to jest to na pewno wina kierowcy a nie motocykla.