KTM 525 EXC RACING
Przedmiotem naszego testu był motocykl marki KTM
525 EXC RACING po przeróbkach w motocyklu wymieniono między innymi układ
wydechowy na Arrow, tłumik przelotowy, zębatki oraz zdjęto wszystkie
blokady ( UWAGA!!! jeśli zdecydujecie się zdjąć blokady z tego motocykla
stracicie gwarancje, ja tak zrobiłem i mimo zapewnień sprzedawcy, dostałem
gwarancje tylko na jeden miesiąc).

Przez wymianę układu wydechowego motocykl zyskał nie
tylko przyrost mocy (głównie moment obrotowy), ale także zyskał piękny głos.
W nocy przy pełnym przyspieszaniu można zauważyć niebiesko-żółty
płomień wydobywający się z wydechu.
KTM 525 exc jest motocyklem wyczynowym, który
uzyskał homologacje, czyli prawo do poruszania się po drogach publicznych.
Jest to bardzo mocny motocykl przeznaczony dla
doświadczonych kierowców, na pewno nie nadaje się dla osób, którzy nie mieli
wcześniej kontaktu z motocyklami.
Obecnie na rynku jest to motocykl z najlepszym
wyposażeniem, mianowicie został wyposażony w sportowe zawieszenie WP o
regulowanej twardości, rewelacyjny jedno cylindrowy silnik z gaźnikiem o
pojemności 510,4 cm3
szacowana moc tego motocykla wynosi ok. 80 koni mechanicznych
(motocykl po przeróbkach) seryjny motocykl po zdjęciu wszystkich blokad
posiada moc 61 koni mechanicznych. Waga tego motocykla wynosi 117,5 kg,
waga ta w połączeniu z mocą tego motocykla powoduje, że kierowcy wydaje
się, że motocykl najpierw przyspieszył a później dopiero kierowca odkręcił
gaz.
Przyspieszenie tego motocykla jest szacowane na 3s
do 100km/h.
Ponoć prędkość maksymalna tego motocykla wynosi
160km/h ale mało jest takich ludzi którzy odważyli by się osiągnąć taką prędkość
na tym motocyklu.

Motocykl 525 EXC posiada 6 biegową sekwencyjną skrzynie
biegów, hamulce firmy Bremo, sprzęgło Magura.
W testowanym motocyklu zostały wymienione dwie
zębatki (przód 14, tył 51 zębów) dało to rewelacyjny efekt, teraz motocykl
nie wymaga redukcji biegu, żeby wyjść pełną mocą z zakrętu. Moim zdaniem
motocykl stał się bardziej elastyczny po wymianie zębatek.
Moim zdaniem jest to najlepszy motocykl dostępny
na rynku, daje olbrzymią frajdę z jazdy, a mocy ma pod dostatkiem i zawsze
ma rezerwę mocy, mówi się nawet, że ten motocykl wjedzie wszędzie, jeśli
nie to jest to na pewno wina kierowcy a nie motocykla.
